Cayenne konfigurator

Zgodbe o modelu Cayenne

Menu item

Porsche Cayenne Coupe E-Hybrid: elektrifikacija svobode

Tako kot Cayenne Coupe E-Hybrid združuje okretnost, športnost in svobodo bencinskega motorja z učinkovitostjo elektrike, se tega etosa poslužuje tudi podjetje LZ Design z lastno inovacijo električnega pomožnega pogona za jadralna letala. Predstavljamo vam zgodbo o inovaciji, dosežku in uspehu elektrifikacije svobode.

2 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Cayenne E-Hybrid: moč medveda, hitrost volka, eleganca risa

Hibridni Porsche Cayenne, edini športni avto na svetu, ki je zmožen povezati in na skupni imenovalec sodobne mobilnost postaviti tri na videz nezdružljive svetove - tišino, prah, sneg in intimnost gozdne ceste z največjimi prometnimi aortami in celo plenjenjem ovinkov v idealni linji dirkaškega asfalta. To je avto, s katerim smo pri Porscheju dokazali, da je prvinsko bit športnega avtomobila možno postaviti pred vsak izziv sodobne mobilnosti brez meja pri uporabnosti, praktičnosti in energijski učinkovitosti. To je še vedno najprej športni avto.

7 MIN BRANJA

Menu item

Spoznajte zgodbo, o kateri je sanjal že Ferry Porsche

Ferry Porsche je že leta 1989 napovedal: »Če bomo izdelali terensko vozilo po naših standardih kakovosti in bo imelo na pokrovu motorja Porschejev grb, ga bodo ljudje kupili.« Izkazalo se je, da je imel še kako prav. Od leta 2002 je Cayenne eden od nosilnih stebrov uspeha znamke Porsche.

12 MIN BRANJA

Menu item

Drzna odločitev za vstop v nov avtomobilski segment

Sredi devetdesetih let smo pri Porscheju sprejeli dolgoročni strateški načrt za prihodnji uspeh znamke. Analiza je pokazala, da legendarni model 911 in novi Boxster sama po sebi ne moreta zagotoviti varne prihodnosti tovarne Porsche. Kar pet alternativnih konceptov vozil je bilo sprva v igri za »tretjega Porscheja«, a sta v ožji izbor prišla le dva.

4 MIN BRANJA

Menu item

Iskanje prave oblike s projektom Colorado

Z odločitvijo za razvoj premium SUV-vozila smo se znašli pred precejšnjim izzivom. Zasnovati je bilo potrebno športni avtomobil, ki bo tipičen Porsche, hkrati pa se bo lahko kosal z najboljšimi terenci na svetu. Inženirji in oblikovalci so zavihali rokave in se lotili zahtevnega dela.

4 MIN BRANJA

Menu item

Majhno mestece v katerem je zrasel velik avtomobil

Nekoč je v majhnem mestecu zrasel velik avtomobil – in kar nekaj časa ni nihče ničesar opazil. Medtem ko so bili vsi drugi Porschejevi modeli razviti v Weissachu, je Cayenne nastajal predvsem v Hemmingenu. V nekdanji tovarni za sestavljanje računalnikov je 300 inženirjev in oblikovalcev delalo v strogi tajnosti.

4 MIN BRANJA

Menu item

Recept za uspeh, ki je do danes ostal nespremenjen

Do poznih devetdesetih let se je ideja o športnem terencu za Porsche zdela popolnoma nemogoča. Pred dvajsetimi leti pa se je zgodil preobrat in Porschejevo legendo smo prenesli v povsem nov tržni segment. Recept za uspeh Cayenna se vse do danes ni spremenil.

6 MIN BRANJA

Menu item

Gran Turismo Sport: od projekta Roadrunner do prvega GTS-a moderne dobe

Tri črke pomenijo Gran Turismo Sport, v zgodovino pa so se prvič zapisale leta 1964, ko je dirkalnik 904 Carrera GTS osvojil legendarno dirko Targa Florio. Navdih za današnje modele GTS pa ne izvira iz omenjenega dirkalnika, ampak je bil Porsche Cayenne tisti, ki je ponovno obudil idejo o emocionalni športnosti.

6 MIN BRANJA

Menu item

Kako je Cayenne druge generacije postal še bolj športen

Skoraj takoj po svetovni premieri prve generacije Cayenna pred dvajsetimi leti si palete Porschejevih modelov brez SUV-a ni bilo več mogoče predstavljati. Prodajne številke prve generacije so presegle celo pričakovanja tovarne. V letu 2005 smo začeli razvijati naslednika, v načrtu pa je bilo mnogo več kot le ohranjanje obstoječih lastnosti. Prišlo je do nekaterih temeljnih sprememb, zlasti pri dizajnu in pogonskem sklopu.

5 MIN BRANJA

Menu item

Cayenne Platinum Edition: Opremljen s strastjo

Zgodba Porsche Cayenna se je pričela s sanjami, ki jih je poganjala strast. O vsestranskem športnem avtomobilu je sanjal že Ferry Porsche, pred dvajsetimi leti pa se je njegov sen uresničil. Ob jubileju smo pri Porscheju pripravili prav posebno izdajo športnika, ki ga ne odlikujejo zgolj odlične športne zmogljivosti, ampak tudi velika mera ekskluzivnosti, prestiža in udobja.

3 MIN BRANJA

Hero image
20 let zgodbe o uspehu|7. del – Cayenne je postal še bolj športen

Kako je Cayenne druge generacije postal še bolj športen

Skoraj takoj po svetovni premieri prve generacije Cayenna pred dvajsetimi leti si palete Porschejevih modelov brez SUV-a ni bilo več mogoče predstavljati. Prodajne številke prve generacije so presegle celo pričakovanja tovarne. V letu 2005 smo začeli razvijati naslednika, v načrtu pa je bilo mnogo več kot le ohranjanje obstoječih lastnosti. Prišlo je do nekaterih temeljnih sprememb, zlasti pri dizajnu in pogonskem sklopu.

Prvi Cayenne z interno oznako E1 je nastal pod vodstvom vodje oblikovanja Harma Lagaaya, pri drugi generaciji od leta 2004 dalje pa je odgovornost za dizajn prevzel Michael Mauer. Koncept Cayenna je želel razvijati naprej, čeprav so se oblikovalci tudi pri novi generaciji, ki je na trg prišla leta 2010, ukvarjali z enakimi izzivi kot pri predhodniku. Druga generacija Cayenna si je platformo prav tako delila z drugo generacijo Touarega, kar je pomenilo, da so bila vrata obeh avtomobilov ponovno enaka. To dejstvo je seveda omejilo možnosti dizajna, a je bila naloga oblikovalcev vendarle lažja. »Pri drugem Cayennu smo zaradi uspeha prve generacije imeli nekoliko več ustvarjalne svobode,« se danes spominja Mauer.

Prepoznavna strešna linija in nižji položaj sedenja

To je pomenilo, da se je bilo mogoče posvetiti več elementom. Vrata so sicer ostala enaka, spremenila pa so se okna. Stranska ogledala so bila tokrat nameščena na stranice vrat, kar je sprostilo prostor za četrtinska okna ob A-stebričku. Takšna rešitev je pripomogla k bolj dinamičnemu videzu.

undefined
Oblikovalska ekipa druge generacije Cayenna si je zadala cilj, da bo optimizirala splošne proporce ter razmerje med širino in višino.

Na zadku so bili okna in luči pozicionirani nekoliko višje, strešni spojler je segal še bolj nazaj, D-stebriček pa je bil položnejši. Te spremembe so se odrazile v podaljšani geometriji oken, a kar je bilo pomembnejše, tipična Porschejeva linija strehe (flyline) je tako postala izrazitejša. Zaradi tega je bil Cayenne videti hiter, tudi ko je stal.

undefined
Tipična Porschejeva linija strehe (flyline) je postala izrazitejša.

V notranjosti so imeli oblikovalci prav tako več svobode. »Položaj sedenja se je popolnoma spremenil,« pojasnjuje Mauer. »V generaciji E2 sedite v avtomobilu in ne na njem. To je bistvena razlika v primerjavi z modelom E1.« K občutku nižjega sedenja je prispevala tudi osrednja konzola, ki se je po vzoru Panamere dvigala proti sprednjemu delu. S tem smo pri Porscheju zavestno gradili identiteto znamke.

undefined
V notranjosti druge generacije Cayenna so imeli oblikovalci pri delu več svobode.

V drugo generacijo Cayenna smo lahko, čeprav je imela enako platformo kot Touareg, vgradili lastno armaturno ploščo. Tipičen Porschejev merilnik vrtljajev je zavzel sredinsko pozicijo, volan pa smo si izposodili iz kultnega modela 911. »Za stranke, ki so imele v garaži devetstoenajstico in Cayenna, tega neskladja ni bilo več,« je še dodal Mauer.

Več agilnosti na cesti in zanesljivosti na terenu

Tudi pri tehnični zasnovi smo z drugo generacijo sledili novim smernicam. Ena takšnih je bila opustitev reduktorja, zaradi katerega je bil prvi Cayenne eden najboljših terenskih avtomobilov, hkrati pa je obdržal vse tipične lastnosti Porscheja. Oliver Laqua, ki je že pri prvi generaciji sodeloval kot razvijalec, danes pa je vodja celotnega projekta Cayenne, se razprave o menjalniku še dobro spominja: »Z nadaljnjim razvojem elektronskih nadzornih sistemov smo na področju kakovosti in hitrosti nadzora naredili velik korak naprej. Tako smo lahko pri zasnovi generacije E2 dosegli enake terenske zmogljivosti kot pri prvi generaciji, pri tem pa smo na primer z opustitvijo razdelilnika pogona in reduktorja znatno zmanjšali maso avtomobila.«

undefined
Športnik v SUV-segmentu: druga generacija Cayenna GTS.

Z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom Tiptronic v kombinaciji s posodobljenim sistemom za upravljanje štirikolesnega pogona Porsche Traction Management (PTM) smo novemu Cayennu izboljšali agilnost na cesti in zanesljivost na terenu. Novi PTM je omogočal uporabo lažjih kardanov in polosovin, skupaj z opustitvijo razdelilnika pogona pa smo samo s pogonskim sklopom prihranili 33 kilogramov.

Učinkovitost je bila pri razvoju generacije E2 zelo pomembna tema, zato smo težo zmanjšali tudi pri drugih komponentah. Pri karoseriji smo prihranili 111 kilogramov, od tega 39 kilogramov samo z zmanjšanjem teže vrat ter pokrovov motorja in prtljažnika. Pokrov prtljažnika in sprednji blatniki so bili v celoti izdelani iz aluminija, kar je težo teh elementov v primerjavi s predhodnikom celo prepolovilo.

undefined
Druga generacija Cayenna ostaja suverena na vseh podlagah.

Z uporabo menjalnika Tiptronic, novimi motorji in konsistentno lahko gradnjo smo dosegli bistveno manjšo porabo goriva. Z izboljšanim toplotnim upravljanjem, prekinitvijo dotoka goriva in funkcijo start-stop pa smo porabo še dodatno omejili. Pri tem je imel znatno vlogo nov samodejni menjalnik, ki je bil – razen pri vstopnem modelu s 3,6-litrskim motorjem V6 – na voljo serijsko.

Prvi serijski hibridni Porsche

Cayenne S druge generacije je s 4,8-litrskim motorjem V8, ki je imel moč 294 kilovatov (400 konjskih moči), po takratnem standardu NEDC porabil le 10,5 litra goriva na sto kilometrov, kar je bilo 23 odstotkov manj kot predhodnik. Z enakim motorjem V8 je Cayenne Turbo razvil še več moči, in sicer 368 kilovatov (500 konjskih moči). Poleg dizelskega Cayenna s 180 kilovati (245 konjskimi močmi) je bil najvarčnejši predstavnik flote Cayenne S Hybrid z 279 kilovati (380 konjskimi močmi). Prvi hibridni Porsche je po meritvi NEDC porabil le 8,2 litra goriva na sto kilometrov.

undefined
Cayenne S Hybrid lahko za vožnjo uporabljata oba motorja hkrati.

Medtem ko je večina tekmecev takrat stavila na serijske hibride, smo se pri Porscheju odločili za tako imenovani paralelni hibrid. V nasprotju s serijskim hibridom, pri katerem motor z notranjim zgorevanjem skrbi samo za polnjenje baterije, ki napaja elektromotor, se lahko pri paralelnem hibridu za vožnjo uporabljata oba motorja hkrati. Električni motor je nameščen med bencinskim motorjem in menjalnikom, zato se vsa moč na cesto prenaša po isti osi. Bencinski motor je bilo mogoče povsem izključiti, z dovolj energije v bateriji pa je lahko Cayenne S Hybrid izključno na elektriko dosegel hitrost 60 kilometrov na uro. Z optimalno kombinacijo delovanja električnega in bencinskega motorja ter z rekuperacijo energije je bila vožnja športna in hkrati učinkovita. S tem je Cayenne druge generacije pred dvanajstimi leti postavil temelje za uspešno strategijo Porschejeve elektrifikacije. Vozniki so spremembe zelo dobro sprejeli. V drugi generaciji smo dobavili celo dvakrat več avtomobilov kot v prvi. Med letoma 2010 in 2017 so proizvodno linijo v Leipzigu zapustili kar 535.903 avtomobili.

undefined
Prvi priključni hibrid, Cayenne S E-Hybrid, je na ceste zapeljal leta 2014.
Newsletter image