Cayenne konfigurator

Zgodbe o modelu Cayenne

Menu item

Porsche Cayenne Coupe E-Hybrid: elektrifikacija svobode

Tako kot Cayenne Coupe E-Hybrid združuje okretnost, športnost in svobodo bencinskega motorja z učinkovitostjo elektrike, se tega etosa poslužuje tudi podjetje LZ Design z lastno inovacijo električnega pomožnega pogona za jadralna letala. Predstavljamo vam zgodbo o inovaciji, dosežku in uspehu elektrifikacije svobode.

2 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Cayenne E-Hybrid: moč medveda, hitrost volka, eleganca risa

Hibridni Porsche Cayenne, edini športni avto na svetu, ki je zmožen povezati in na skupni imenovalec sodobne mobilnost postaviti tri na videz nezdružljive svetove - tišino, prah, sneg in intimnost gozdne ceste z največjimi prometnimi aortami in celo plenjenjem ovinkov v idealni linji dirkaškega asfalta. To je avto, s katerim smo pri Porscheju dokazali, da je prvinsko bit športnega avtomobila možno postaviti pred vsak izziv sodobne mobilnosti brez meja pri uporabnosti, praktičnosti in energijski učinkovitosti. To je še vedno najprej športni avto.

7 MIN BRANJA

Menu item

Spoznajte zgodbo, o kateri je sanjal že Ferry Porsche

Ferry Porsche je že leta 1989 napovedal: »Če bomo izdelali terensko vozilo po naših standardih kakovosti in bo imelo na pokrovu motorja Porschejev grb, ga bodo ljudje kupili.« Izkazalo se je, da je imel še kako prav. Od leta 2002 je Cayenne eden od nosilnih stebrov uspeha znamke Porsche.

12 MIN BRANJA

Menu item

Drzna odločitev za vstop v nov avtomobilski segment

Sredi devetdesetih let smo pri Porscheju sprejeli dolgoročni strateški načrt za prihodnji uspeh znamke. Analiza je pokazala, da legendarni model 911 in novi Boxster sama po sebi ne moreta zagotoviti varne prihodnosti tovarne Porsche. Kar pet alternativnih konceptov vozil je bilo sprva v igri za »tretjega Porscheja«, a sta v ožji izbor prišla le dva.

4 MIN BRANJA

Menu item

Iskanje prave oblike s projektom Colorado

Z odločitvijo za razvoj premium SUV-vozila smo se znašli pred precejšnjim izzivom. Zasnovati je bilo potrebno športni avtomobil, ki bo tipičen Porsche, hkrati pa se bo lahko kosal z najboljšimi terenci na svetu. Inženirji in oblikovalci so zavihali rokave in se lotili zahtevnega dela.

4 MIN BRANJA

Menu item

Majhno mestece v katerem je zrasel velik avtomobil

Nekoč je v majhnem mestecu zrasel velik avtomobil – in kar nekaj časa ni nihče ničesar opazil. Medtem ko so bili vsi drugi Porschejevi modeli razviti v Weissachu, je Cayenne nastajal predvsem v Hemmingenu. V nekdanji tovarni za sestavljanje računalnikov je 300 inženirjev in oblikovalcev delalo v strogi tajnosti.

4 MIN BRANJA

Menu item

Recept za uspeh, ki je do danes ostal nespremenjen

Do poznih devetdesetih let se je ideja o športnem terencu za Porsche zdela popolnoma nemogoča. Pred dvajsetimi leti pa se je zgodil preobrat in Porschejevo legendo smo prenesli v povsem nov tržni segment. Recept za uspeh Cayenna se vse do danes ni spremenil.

6 MIN BRANJA

Menu item

Gran Turismo Sport: od projekta Roadrunner do prvega GTS-a moderne dobe

Tri črke pomenijo Gran Turismo Sport, v zgodovino pa so se prvič zapisale leta 1964, ko je dirkalnik 904 Carrera GTS osvojil legendarno dirko Targa Florio. Navdih za današnje modele GTS pa ne izvira iz omenjenega dirkalnika, ampak je bil Porsche Cayenne tisti, ki je ponovno obudil idejo o emocionalni športnosti.

6 MIN BRANJA

Menu item

Kako je Cayenne druge generacije postal še bolj športen

Skoraj takoj po svetovni premieri prve generacije Cayenna pred dvajsetimi leti si palete Porschejevih modelov brez SUV-a ni bilo več mogoče predstavljati. Prodajne številke prve generacije so presegle celo pričakovanja tovarne. V letu 2005 smo začeli razvijati naslednika, v načrtu pa je bilo mnogo več kot le ohranjanje obstoječih lastnosti. Prišlo je do nekaterih temeljnih sprememb, zlasti pri dizajnu in pogonskem sklopu.

5 MIN BRANJA

Menu item

Cayenne Platinum Edition: Opremljen s strastjo

Zgodba Porsche Cayenna se je pričela s sanjami, ki jih je poganjala strast. O vsestranskem športnem avtomobilu je sanjal že Ferry Porsche, pred dvajsetimi leti pa se je njegov sen uresničil. Ob jubileju smo pri Porscheju pripravili prav posebno izdajo športnika, ki ga ne odlikujejo zgolj odlične športne zmogljivosti, ampak tudi velika mera ekskluzivnosti, prestiža in udobja.

3 MIN BRANJA

Hero image
20 let zgodbe o uspehu|4. del – Delo v strogi tajnosti

Majhno mestece v katerem je zrasel velik avtomobil

Nekoč je v majhnem mestecu zrasel velik avtomobil – in kar nekaj časa ni nihče ničesar opazil. Medtem ko so bili vsi drugi Porschejevi modeli razviti v Weissachu, je Cayenne nastajal predvsem v Hemmingenu. V nekdanji tovarni za sestavljanje računalnikov je 300 inženirjev in oblikovalcev delalo v strogi tajnosti.

V Hemmingenu je bila na 3800 kvadratnih metrih nekdanja tovarna za sestavljanje računalnikov. V objekt se je leta 1997 vselila nova motivirana ekipa, sestavljena iz 260 Porschejevih in 40 Volkswagnovih inženirjev. Na parkirišču ni bilo nobenega znaka, ki bi izdajal, kdo tukaj dela, pa tudi Porschejevih avtomobilov ni bilo opaziti. Takratni vodja proizvodne linije Klaus-Gerhard Wolpert je namreč svojim inženirjem naročil, naj vozijo konkurenčne SUV-e, da bodo bolje razumeli nov avtomobilski segment in nalogo, ki jih čaka. Tisti, ki so lahko službene Porscheje obdržali, pa so morali parkirati v bližnji garaži, ki je bila skrita očem. Tam so bili varni pred radovednimi pogledi tudi prototipi projekta s kodnim imenom Colorado.

Zrcalna okna in strogo nadzorovan vstop

Trinadstropna stavba je bila izredno dobro zavarovana, njena zunanjost pa ni dajala vtisa, da gre za razvojno centralo. Pisarniška okna so bila zrcalna, celotno zemljišče pa je obdajala ograja. Pozorni varnostniki so registrirali vsakega obiskovalca, ki je lahko v objekt prišel le pod pogojem, da je bil predhodno s kom dogovorjen. Po stavbi v Hemmingenu se nobena zunanja oseba ni mogla gibati brez nadzora. Ne nazadnje je bil to zelo pomemben kraj, kjer sta v strogi tajnosti nastajali kar dve prelomni inovaciji: prvi Porschejev SUV in nov sistem dela, znan kot princip proizvodne linije.

undefined
Pravi Porsche na cesti in zunaj nje: prva generacija modela Cayenne.

Princip proizvodne linije upravlja izdelek v njegovem celotnem življenjskem ciklu – od zasnove, razvoja, začetka proizvodnje, podpore prodaji in proizvodnji ter vse do konca proizvodnje. Značilnost takšnega koncepta dela je, da vsaka proizvodna linija deluje kot podjetje v podjetju, neposredno pa je podrejena predsedniku upravnega odbora. »Proizvodna linija Cayenna je bila vodena kot samostojno podjetje,« pravi Wolpert. »Imel sem svoj neodvisni proračun, prevzel sem vso odgovornost, moj edini šef pa je bil takratni predsednik upravnega odbora Wendelin Wiedeking.« Sistem je bil hkrati zelo učinkovit in prilagodljiv, zato smo ga hitro vpeljali tudi drugje. Po uspešnem zagonu Cayennove proizvodne linje v Hemmingenu smo enak princip maja 1999 uvedli tudi za modela Carrera in Boxster.

undefined
Hemmingen je bil konec devetdesetih let strogo zaupno razvojno območje. Vse od takrat je objekt uradno Porschejev.

Delavnice so bile postavljene v pritličju objekta v Hemmingenu. Kot se spominja nekdanji vodja delavnic Karlheinz Bolz, je bilo delo organizirano izjemno pragmatično: »Da bi postavili elemente proizvodnje v delavnicah, smo izrezovali papirnata vozila ter jih premikali sem in tja, vse dokler nismo našli izvedljivo rešitev.« V dveh zgornjih nadstropjih je direktor proizvodne linije Wolpert uredil pisarne odprtega tipa. »Tam smo imeli tako imenovane tržnice. Svojim zaposlenim nisem dovolil, da uporabljajo lastne tiskalnike, zato je bila v vsaki tržnici za vse na voljo le ena naprava. To je pomenilo, da so se sodelavci redno srečevali, kar je ustvarilo dobro ekipno delovno okolje.« V Hemmingenu smo vzpostavili tudi mobilne delovne prostore, ki so bili namenjeni začasnemu delu kolegov iz Volkswagna.

Močan ekipni duh kljub začetnim dvomom

Ekskluzivna lokacija v Hemmingenu je ekipi omogočila, da se je povezala tesneje, kot bi se lahko v Weissachu. To jo je okrepilo tudi v odnosu do skeptikov v lastnih vrstah. Na začetku so imeli pomisleke glede projekta SUV-a tako člani Porschejevih klubov in zapriseženi ljubitelji modela 911 kot tudi mnogi ljudje v podjetju. Na vseh ravneh, od delavcev v montažnih linijah do vodij oddelkov, so bili zaposleni, ki so kritično gledali na strateško odločitev podjetja.

undefined
Močno zamaskirani prototipi projekta Colorado so iz Hemmingena zapeljali na vzdržljivostne preizkuse, kot je bil ta na Švedskem.

Sčasoma se je odnos začel spreminjati. Cayenne je doživel velik uspeh in je sedaj nepogrešljiv član družine Porsche. Avtonomni način dela po principu proizvodnih linij je danes že dolgo uveljavljena stalnica. »Takrat smo bili precej pred časom,« pravi Oliver Laqua, ki se je leta 1998 ekipi pridružil kot mlad inženir, danes pa je vodja celotnega projekta Cayenne. »Vsi ti sodobni startupi z enostavnimi hierarhijami in velikimi projektnimi prostori, vse to smo imeli že leta 1998,« še doda Laqua.

Danes v Hemmingenu ponovno nastaja pionirski projekt za Porsche. Približno 700 zaposlenih v proizvodni liniji Macana tam razvija naslednjo generacijo popolnoma električnega SUV-a. Ekipa proizvodne linije Cayenna pa se je leta 2021 preselila v razvojni center v Weissachu.

Newsletter image