20 let zgodbe o uspehu|4. del – Delo v strogi tajnosti
Majhno mestece v katerem je zrasel velik avtomobil
Nekoč je v majhnem mestecu zrasel velik avtomobil – in kar nekaj časa ni nihče ničesar opazil. Medtem ko so bili vsi drugi Porschejevi modeli razviti v Weissachu, je Cayenne nastajal predvsem v Hemmingenu. V nekdanji tovarni za sestavljanje računalnikov je 300 inženirjev in oblikovalcev delalo v strogi tajnosti.
V Hemmingenu je bila na 3800 kvadratnih metrih nekdanja tovarna za sestavljanje računalnikov. V objekt se je leta 1997 vselila nova motivirana ekipa, sestavljena iz 260 Porschejevih in 40 Volkswagnovih inženirjev. Na parkirišču ni bilo nobenega znaka, ki bi izdajal, kdo tukaj dela, pa tudi Porschejevih avtomobilov ni bilo opaziti. Takratni vodja proizvodne linije Klaus-Gerhard Wolpert je namreč svojim inženirjem naročil, naj vozijo konkurenčne SUV-e, da bodo bolje razumeli nov avtomobilski segment in nalogo, ki jih čaka. Tisti, ki so lahko službene Porscheje obdržali, pa so morali parkirati v bližnji garaži, ki je bila skrita očem. Tam so bili varni pred radovednimi pogledi tudi prototipi projekta s kodnim imenom Colorado.
Zrcalna okna in strogo nadzorovan vstop
Trinadstropna stavba je bila izredno dobro zavarovana, njena zunanjost pa ni dajala vtisa, da gre za razvojno centralo. Pisarniška okna so bila zrcalna, celotno zemljišče pa je obdajala ograja. Pozorni varnostniki so registrirali vsakega obiskovalca, ki je lahko v objekt prišel le pod pogojem, da je bil predhodno s kom dogovorjen. Po stavbi v Hemmingenu se nobena zunanja oseba ni mogla gibati brez nadzora. Ne nazadnje je bil to zelo pomemben kraj, kjer sta v strogi tajnosti nastajali kar dve prelomni inovaciji: prvi Porschejev SUV in nov sistem dela, znan kot princip proizvodne linije.
Princip proizvodne linije upravlja izdelek v njegovem celotnem življenjskem ciklu – od zasnove, razvoja, začetka proizvodnje, podpore prodaji in proizvodnji ter vse do konca proizvodnje. Značilnost takšnega koncepta dela je, da vsaka proizvodna linija deluje kot podjetje v podjetju, neposredno pa je podrejena predsedniku upravnega odbora. »Proizvodna linija Cayenna je bila vodena kot samostojno podjetje,« pravi Wolpert. »Imel sem svoj neodvisni proračun, prevzel sem vso odgovornost, moj edini šef pa je bil takratni predsednik upravnega odbora Wendelin Wiedeking.« Sistem je bil hkrati zelo učinkovit in prilagodljiv, zato smo ga hitro vpeljali tudi drugje. Po uspešnem zagonu Cayennove proizvodne linje v Hemmingenu smo enak princip maja 1999 uvedli tudi za modela Carrera in Boxster.
Delavnice so bile postavljene v pritličju objekta v Hemmingenu. Kot se spominja nekdanji vodja delavnic Karlheinz Bolz, je bilo delo organizirano izjemno pragmatično: »Da bi postavili elemente proizvodnje v delavnicah, smo izrezovali papirnata vozila ter jih premikali sem in tja, vse dokler nismo našli izvedljivo rešitev.« V dveh zgornjih nadstropjih je direktor proizvodne linije Wolpert uredil pisarne odprtega tipa. »Tam smo imeli tako imenovane tržnice. Svojim zaposlenim nisem dovolil, da uporabljajo lastne tiskalnike, zato je bila v vsaki tržnici za vse na voljo le ena naprava. To je pomenilo, da so se sodelavci redno srečevali, kar je ustvarilo dobro ekipno delovno okolje.« V Hemmingenu smo vzpostavili tudi mobilne delovne prostore, ki so bili namenjeni začasnemu delu kolegov iz Volkswagna.
Močan ekipni duh kljub začetnim dvomom
Ekskluzivna lokacija v Hemmingenu je ekipi omogočila, da se je povezala tesneje, kot bi se lahko v Weissachu. To jo je okrepilo tudi v odnosu do skeptikov v lastnih vrstah. Na začetku so imeli pomisleke glede projekta SUV-a tako člani Porschejevih klubov in zapriseženi ljubitelji modela 911 kot tudi mnogi ljudje v podjetju. Na vseh ravneh, od delavcev v montažnih linijah do vodij oddelkov, so bili zaposleni, ki so kritično gledali na strateško odločitev podjetja.
Sčasoma se je odnos začel spreminjati. Cayenne je doživel velik uspeh in je sedaj nepogrešljiv član družine Porsche. Avtonomni način dela po principu proizvodnih linij je danes že dolgo uveljavljena stalnica. »Takrat smo bili precej pred časom,« pravi Oliver Laqua, ki se je leta 1998 ekipi pridružil kot mlad inženir, danes pa je vodja celotnega projekta Cayenne. »Vsi ti sodobni startupi z enostavnimi hierarhijami in velikimi projektnimi prostori, vse to smo imeli že leta 1998,« še doda Laqua.
Danes v Hemmingenu ponovno nastaja pionirski projekt za Porsche. Približno 700 zaposlenih v proizvodni liniji Macana tam razvija naslednjo generacijo popolnoma električnega SUV-a. Ekipa proizvodne linije Cayenna pa se je leta 2021 preselila v razvojni center v Weissachu.
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)