Cayenne konfigurator

Zgodbe o modelu Cayenne

Menu item

Porsche Cayenne Coupe E-Hybrid: elektrifikacija svobode

Tako kot Cayenne Coupe E-Hybrid združuje okretnost, športnost in svobodo bencinskega motorja z učinkovitostjo elektrike, se tega etosa poslužuje tudi podjetje LZ Design z lastno inovacijo električnega pomožnega pogona za jadralna letala. Predstavljamo vam zgodbo o inovaciji, dosežku in uspehu elektrifikacije svobode.

2 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Cayenne E-Hybrid: moč medveda, hitrost volka, eleganca risa

Hibridni Porsche Cayenne, edini športni avto na svetu, ki je zmožen povezati in na skupni imenovalec sodobne mobilnost postaviti tri na videz nezdružljive svetove - tišino, prah, sneg in intimnost gozdne ceste z največjimi prometnimi aortami in celo plenjenjem ovinkov v idealni linji dirkaškega asfalta. To je avto, s katerim smo pri Porscheju dokazali, da je prvinsko bit športnega avtomobila možno postaviti pred vsak izziv sodobne mobilnosti brez meja pri uporabnosti, praktičnosti in energijski učinkovitosti. To je še vedno najprej športni avto.

7 MIN BRANJA

Menu item

Spoznajte zgodbo, o kateri je sanjal že Ferry Porsche

Ferry Porsche je že leta 1989 napovedal: »Če bomo izdelali terensko vozilo po naših standardih kakovosti in bo imelo na pokrovu motorja Porschejev grb, ga bodo ljudje kupili.« Izkazalo se je, da je imel še kako prav. Od leta 2002 je Cayenne eden od nosilnih stebrov uspeha znamke Porsche.

12 MIN BRANJA

Menu item

Drzna odločitev za vstop v nov avtomobilski segment

Sredi devetdesetih let smo pri Porscheju sprejeli dolgoročni strateški načrt za prihodnji uspeh znamke. Analiza je pokazala, da legendarni model 911 in novi Boxster sama po sebi ne moreta zagotoviti varne prihodnosti tovarne Porsche. Kar pet alternativnih konceptov vozil je bilo sprva v igri za »tretjega Porscheja«, a sta v ožji izbor prišla le dva.

4 MIN BRANJA

Menu item

Iskanje prave oblike s projektom Colorado

Z odločitvijo za razvoj premium SUV-vozila smo se znašli pred precejšnjim izzivom. Zasnovati je bilo potrebno športni avtomobil, ki bo tipičen Porsche, hkrati pa se bo lahko kosal z najboljšimi terenci na svetu. Inženirji in oblikovalci so zavihali rokave in se lotili zahtevnega dela.

4 MIN BRANJA

Menu item

Majhno mestece v katerem je zrasel velik avtomobil

Nekoč je v majhnem mestecu zrasel velik avtomobil – in kar nekaj časa ni nihče ničesar opazil. Medtem ko so bili vsi drugi Porschejevi modeli razviti v Weissachu, je Cayenne nastajal predvsem v Hemmingenu. V nekdanji tovarni za sestavljanje računalnikov je 300 inženirjev in oblikovalcev delalo v strogi tajnosti.

4 MIN BRANJA

Menu item

Recept za uspeh, ki je do danes ostal nespremenjen

Do poznih devetdesetih let se je ideja o športnem terencu za Porsche zdela popolnoma nemogoča. Pred dvajsetimi leti pa se je zgodil preobrat in Porschejevo legendo smo prenesli v povsem nov tržni segment. Recept za uspeh Cayenna se vse do danes ni spremenil.

6 MIN BRANJA

Menu item

Gran Turismo Sport: od projekta Roadrunner do prvega GTS-a moderne dobe

Tri črke pomenijo Gran Turismo Sport, v zgodovino pa so se prvič zapisale leta 1964, ko je dirkalnik 904 Carrera GTS osvojil legendarno dirko Targa Florio. Navdih za današnje modele GTS pa ne izvira iz omenjenega dirkalnika, ampak je bil Porsche Cayenne tisti, ki je ponovno obudil idejo o emocionalni športnosti.

6 MIN BRANJA

Menu item

Kako je Cayenne druge generacije postal še bolj športen

Skoraj takoj po svetovni premieri prve generacije Cayenna pred dvajsetimi leti si palete Porschejevih modelov brez SUV-a ni bilo več mogoče predstavljati. Prodajne številke prve generacije so presegle celo pričakovanja tovarne. V letu 2005 smo začeli razvijati naslednika, v načrtu pa je bilo mnogo več kot le ohranjanje obstoječih lastnosti. Prišlo je do nekaterih temeljnih sprememb, zlasti pri dizajnu in pogonskem sklopu.

5 MIN BRANJA

Menu item

Cayenne Platinum Edition: Opremljen s strastjo

Zgodba Porsche Cayenna se je pričela s sanjami, ki jih je poganjala strast. O vsestranskem športnem avtomobilu je sanjal že Ferry Porsche, pred dvajsetimi leti pa se je njegov sen uresničil. Ob jubileju smo pri Porscheju pripravili prav posebno izdajo športnika, ki ga ne odlikujejo zgolj odlične športne zmogljivosti, ampak tudi velika mera ekskluzivnosti, prestiža in udobja.

3 MIN BRANJA

Hero image
20 let zgodbe o uspehu |3. del – V iskanju prave oblike

Iskanje prave oblike s projektom Colorado

Z odločitvijo za razvoj premium SUV-vozila smo se znašli pred precejšnjim izzivom. Zasnovati je bilo potrebno športni avtomobil, ki bo tipičen Porsche, hkrati pa se bo lahko kosal z najboljšimi terenci na svetu. Inženirji in oblikovalci so zavihali rokave in se lotili zahtevnega dela.

Prvič v zgodovini tovarne Porsche se je zgodilo, da smo namesto načrta za dvovratnega športnika potrebovali osnutek za SUV. Načrtovanje terenca je že v načelu v popolnem nasprotju z zasnovo športnega vozila: velik avtomobil z visoko streho, štirimi vrati, prostorom za pet oseb in vso njihovo prtljago. Poleg tega je Cayenne potreboval tudi precej večjo oddaljenost od tal, saj smo želeli med najboljše tudi pri terenskih vožnjah.

Projektu Cayenne smo skladno z našimi cilji in pričakovanji nadeli interno ime Enduro (E), ta izraz pa sicer označuje dolge vzdržljivostne dirke. Tako smo Cayennove generacije poimenovali s kodnimi oznakami E1, E2 in E3. 

»Seveda ni bilo lahko izraziti identiteto blagovne znamke Porsche z avtomobilom, ki nima prav nič skupnega s prejšnjimi modeli našega podjetja,« je po končanem projektu dejal Lagaay. Samo za zasnovo žarometov je oblikovalec potreboval celo leto. Ni šlo le za vgradnjo kratkih in dolgih luči ter funkcije za osvetljevanje zavojev, ampak je bilo treba ohraniti jasne linije Cayennove karoserije. Nismo se namreč hoteli odreči identiteti znamke. 

undefined
Že prvi Cayenne je bil takoj prepoznaven kot Porsche.

Še danes lahko vsak ljubitelj na sprednjem delu Cayenna E1 na prvi pogled prepozna obraz modela 911 iz generacije 996. Ta vizualni vtis smo dosegli s tako imenovano topografijo sprednjega dela. Najvišji točki blatnikov, v katere so integrirani žarometi, sta dvignjeni nad pokrov motorja.

To je prepoznaven oblikovalski zaščitni znak devetstoenajstice. Pri Cayennu z velikim motorjem V8 pod pokrovom je bila takšna dizajnerska rešitev precej večji izziv.

undefined
Najvišji točki blatnikov, v katere so integrirani žarometi, sta dvignjeni nad pokrov motorja, kar je karakteristična oblikovalska značilnost Porscheja.

Cayenne je postal del blagovne znamke 

Druga oblikovalska značilnost v slogu modela 911 je zoženje pokrova motorja proti sprednjemu delu avtomobila. Oblikovalci so takšno rešitev želeli uporabiti tudi pri Cayennu, vendar so sprva naleteli na nasprotovanje inženirjev, ki so zagovarjali kvadratno obliko.

Na koncu je prevladala želja oblikovalcev, a so skupaj z inženirji poiskali optimalne rešitve – ena takšnih je bila na primer namestitev zračnega filtra.

undefined
Dizajniranje Cayenna v Porschejevem oblikovalskem studiu v Weissachu.

Leta 2004 je Harma Lagaaya na mestu glavnega oblikovalca nasledil Michael Mauer. Tudi on je bil zadovoljen, da je bil Porsche pripravljen vložiti toliko sredstev v projekt Colorado. »Cayenne je razrešil temeljno vprašanje znamke Porsche. Postavili smo ga ob bok devetstoenajstici in Boxsterju ter s tem blagovno znamko Porsche izpopolnili in dodatno okrepili. Oblikovanje pa je avtomobilu, ki je s svojo velikostjo daleč od športnega vozila, dalo identiteto, ki presega ime znamke Porsche.« 

To se še danes kaže v značilnih širokih bokih na zadku modela E1, oblikovalski značilnosti, pri kateri je pomembno vlogo odigral sam Ferdinand Alexander Porsche. Tudi ohranitev gladkih površin karoserije in opustitev tradicionalnih odprtin hladilnika med žarometi sta del tega.

Te klasične oblikovalske značilnosti znamke so zmanjšale pomen razmeroma velikih odprtin za dovod zraka. Lastniki dotedanjih Porschejevih športnikov so bili zračnih odprtin na odbijačih že vajeni, le da so pri teh avtomobilih skrbele za hlajenje zavor.

Največji oblikovalski izziv so bila vrata 

Mauer kot najtežji oblikovalski izziv opisuje stranski profil avtomobila. Cayenna smo razvili skupaj z modelom Volkswagen Touareg, zato so vetrobranska stekla in vsa štiri vrata obeh SUV-ov enaka. »Zlahka podcenjujemo, kako zasnova vrat vpliva na stranski profil avtomobila.

Za zadnjimi vrati imamo morda še en meter dolžine, spredaj pa le nekoliko več, zato je manevrskega prostora za specifične oblikovalske rešitve zelo malo,« pravi Mauer, ki je prvič delal pri SUV-u generacije E1 v času njegove prenove leta 2007.

undefined
Z odločitvijo o razvoju SUV-a je bil Porschejev oblikovalski oddelek postavljen pred velike izzive. To je dizajnerska skica Matthiasa Kulle iz leta 1998.

»Z modelom E1 II smo avtomobilu dodali nekaj več ostrine in oblikovalske definicije,« se spominja. Vendar smo se še vedno ukvarjali z vprašanjem vrat in s težavo pri oblikovanju zadnjega dela v »fastback« slogu, pri katerem se linija strehe športnih avtomobilov spusti proti zadku.

Takšno linijo pri Porscheju imenujemo »flyline«. Toda če vrat ne moremo spremeniti, da bi streha lahko padala, imamo na zadku le malo prostora za zasnovo takšne linije, ki bi jo opazovalec prepoznal kot značilno lastnost. Možnosti, ki ostajata za rešitev tega izziva, sta bolj poševna oblika zadnjih fiksnih stranskih oken in dodajanje spojlerja za podaljšanje strešne linije.

Kompromisi v notranjosti 

Cayenne se je z oblikovalskega vidika elegantno vključil v Porschejevo modelno paleto tistega časa. Na zasnovo notranjosti modela E1 pa je močno vplival Volkswagen. »V notranjosti težko zanikamo sorodstvo z modelom Touareg,« pravi Markus Auerbach, vodja Porschejevega oddelka notranjega oblikovanja.

Porsche je na primer popustil pri zasnovi merilnikov na armaturni plošči. Medtem ko pet merilnikov še zmeraj obdajajo obroči, pa se je iz tipične sredinske pozicije moral umakniti merilnik vrtljajev. Ta je kot pri pobratenem Touaregu na levi strani.

undefined
Notranjost prve generacije modela Cayenne: ključavnica za vžig motorja je ostala na levi strani volana.

Če bi želeli, da so vsi merilniki na tipičnih mestih, bi morali armaturno ploščo na novo razviti, kar je bila za prvo generacijo Cayenna nenačrtovana naložba. Vendar pa smo lahko v notranjost vključili številne svoje elemente, kot so trikraki volan, ročaji na sredinski konzoli, ki poudarjajo odlične terenske zmogljivosti, in ključavnica za vžig motorja, ki je tradicionalno ostala na levi strani volana.

Newsletter image