Cayenne konfigurator

Zgodbe o modelu Cayenne

Menu item

Porsche Cayenne Coupe E-Hybrid: elektrifikacija svobode

Tako kot Cayenne Coupe E-Hybrid združuje okretnost, športnost in svobodo bencinskega motorja z učinkovitostjo elektrike, se tega etosa poslužuje tudi podjetje LZ Design z lastno inovacijo električnega pomožnega pogona za jadralna letala. Predstavljamo vam zgodbo o inovaciji, dosežku in uspehu elektrifikacije svobode.

2 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Cayenne E-Hybrid: moč medveda, hitrost volka, eleganca risa

Hibridni Porsche Cayenne, edini športni avto na svetu, ki je zmožen povezati in na skupni imenovalec sodobne mobilnost postaviti tri na videz nezdružljive svetove - tišino, prah, sneg in intimnost gozdne ceste z največjimi prometnimi aortami in celo plenjenjem ovinkov v idealni linji dirkaškega asfalta. To je avto, s katerim smo pri Porscheju dokazali, da je prvinsko bit športnega avtomobila možno postaviti pred vsak izziv sodobne mobilnosti brez meja pri uporabnosti, praktičnosti in energijski učinkovitosti. To je še vedno najprej športni avto.

7 MIN BRANJA

Menu item

Spoznajte zgodbo, o kateri je sanjal že Ferry Porsche

Ferry Porsche je že leta 1989 napovedal: »Če bomo izdelali terensko vozilo po naših standardih kakovosti in bo imelo na pokrovu motorja Porschejev grb, ga bodo ljudje kupili.« Izkazalo se je, da je imel še kako prav. Od leta 2002 je Cayenne eden od nosilnih stebrov uspeha znamke Porsche.

12 MIN BRANJA

Menu item

Drzna odločitev za vstop v nov avtomobilski segment

Sredi devetdesetih let smo pri Porscheju sprejeli dolgoročni strateški načrt za prihodnji uspeh znamke. Analiza je pokazala, da legendarni model 911 in novi Boxster sama po sebi ne moreta zagotoviti varne prihodnosti tovarne Porsche. Kar pet alternativnih konceptov vozil je bilo sprva v igri za »tretjega Porscheja«, a sta v ožji izbor prišla le dva.

4 MIN BRANJA

Menu item

Iskanje prave oblike s projektom Colorado

Z odločitvijo za razvoj premium SUV-vozila smo se znašli pred precejšnjim izzivom. Zasnovati je bilo potrebno športni avtomobil, ki bo tipičen Porsche, hkrati pa se bo lahko kosal z najboljšimi terenci na svetu. Inženirji in oblikovalci so zavihali rokave in se lotili zahtevnega dela.

4 MIN BRANJA

Menu item

Majhno mestece v katerem je zrasel velik avtomobil

Nekoč je v majhnem mestecu zrasel velik avtomobil – in kar nekaj časa ni nihče ničesar opazil. Medtem ko so bili vsi drugi Porschejevi modeli razviti v Weissachu, je Cayenne nastajal predvsem v Hemmingenu. V nekdanji tovarni za sestavljanje računalnikov je 300 inženirjev in oblikovalcev delalo v strogi tajnosti.

4 MIN BRANJA

Menu item

Recept za uspeh, ki je do danes ostal nespremenjen

Do poznih devetdesetih let se je ideja o športnem terencu za Porsche zdela popolnoma nemogoča. Pred dvajsetimi leti pa se je zgodil preobrat in Porschejevo legendo smo prenesli v povsem nov tržni segment. Recept za uspeh Cayenna se vse do danes ni spremenil.

6 MIN BRANJA

Menu item

Gran Turismo Sport: od projekta Roadrunner do prvega GTS-a moderne dobe

Tri črke pomenijo Gran Turismo Sport, v zgodovino pa so se prvič zapisale leta 1964, ko je dirkalnik 904 Carrera GTS osvojil legendarno dirko Targa Florio. Navdih za današnje modele GTS pa ne izvira iz omenjenega dirkalnika, ampak je bil Porsche Cayenne tisti, ki je ponovno obudil idejo o emocionalni športnosti.

6 MIN BRANJA

Menu item

Kako je Cayenne druge generacije postal še bolj športen

Skoraj takoj po svetovni premieri prve generacije Cayenna pred dvajsetimi leti si palete Porschejevih modelov brez SUV-a ni bilo več mogoče predstavljati. Prodajne številke prve generacije so presegle celo pričakovanja tovarne. V letu 2005 smo začeli razvijati naslednika, v načrtu pa je bilo mnogo več kot le ohranjanje obstoječih lastnosti. Prišlo je do nekaterih temeljnih sprememb, zlasti pri dizajnu in pogonskem sklopu.

5 MIN BRANJA

Menu item

Cayenne Platinum Edition: Opremljen s strastjo

Zgodba Porsche Cayenna se je pričela s sanjami, ki jih je poganjala strast. O vsestranskem športnem avtomobilu je sanjal že Ferry Porsche, pred dvajsetimi leti pa se je njegov sen uresničil. Ob jubileju smo pri Porscheju pripravili prav posebno izdajo športnika, ki ga ne odlikujejo zgolj odlične športne zmogljivosti, ampak tudi velika mera ekskluzivnosti, prestiža in udobja.

3 MIN BRANJA

Hero image
20 let zgodbe o uspehu|5. del – SUV je postal pravi Porsche

Recept za uspeh, ki je do danes ostal nespremenjen

Do poznih devetdesetih let se je ideja o športnem terencu za Porsche zdela popolnoma nemogoča. Pred dvajsetimi leti pa se je zgodil preobrat in Porschejevo legendo smo prenesli v povsem nov tržni segment. Recept za uspeh Cayenna se vse do danes ni spremenil.

Terenski avtomobil? Do poznih devetdesetih let se je takšna ideja za Porsche zdela popolnoma nemogoča. »Skoraj nihče si ni mogel predstavljati, da bo naša znamka svojo paleto vozil razširila na SUV-segment,« se spominja Klaus-Gerhard Wolpert, prvi podpredsednik za modelsko linijo Cayenna. A se je pred dvajsetimi leti zgodilo točno to in uspeh ni izostal. Porschejevo legendo smo prenesli v povsem nov tržni segment. Samozavesten terenec, luksuzen potovalnik in izjemno emocionalen športni avtomobil hkrati – recept za uspeh modela Cayenne, ki se vse do danes ni spremenil.

Z jasno podjetniško vizijo, najvišjimi standardi kakovosti in s skrbno pozornostjo, usmerjeno na detajle, smo se konec devetdesetih let lotili projekta s kodnim imenom Colorado. Da bi inženirji tudi v SUV-segmentu izpolnili stroge zmogljivostne standarde znamke, so za model Cayenne razvili povsem nov motor V8, ki je moral blesteti z močjo in navorom. V Cayennu S je 4,5-litrski osemvaljnik razvil moč 250 kilovatov (340 konjskih moči) in 420 njutonmetrov navora. Cayenne Turbo je z enako prostornino motorja dosegel še bolj impresivno moč 331 kilovatov (450 konjskih moči) in 620 njutonmetrov navora. Rezultat? Zmogljivosti na ravni športnih avtomobilov. S šibkejšo različico se je bilo mogoče zapeljati vse do hitrosti 242 kilometrov na uro, z močnejšo pa že do neverjetnih 266 kilometrov na uro. Posebnost štiriventilskih motorjev je bila tako imenovana tehnologija VarioCam, ki je variabilno krmiljenje ventilov omogočala s 25-stopinjsko nastavljivostjo odmične gredi. Druga večja prednost je bil mazalni sistem s suhim karterjem, s katerim je bilo odlično mazanje komponent motorja zagotovljeno tudi med močnimi pospeševanji, hitrimi zavoji in vožnjo po zahtevnejšem terenu.

undefined
Samozavesten terenec, luksuzen potovalnik in hkrati izjemno emocionalen športni avtomobil – Cayennov recept za uspeh.

Osemvaljni motor je bil že v osnovi načrtovan za ekstremne obremenitve. O vrhunski kakovosti priča dejstvo, da je posodobljen motor z enako zasnovo leta 2006 v modelu Cayenne Turbo S razvijal že krepko čez 500 konjskih moči. S tem je postal drugi najmočnejši cestni Porsche, takoj za superšportno Carrero GT.

Najmočnejši: Cayenne Turbo S s 521 konjskimi močmi

Kljub izjemni zmogljivosti je najmočnejši Cayenne svojo moč navzven pokazal le diskretno – izdajal ga je samo napis na zadku. Osemvaljnik je v modelu Turbo S postregel z veličastno močjo 383 kilovatov (521 konjskih moči), njegov največji navor pa je s 720 njutonmetri kar za sto enot presegal tistega v modelu Turbo.

undefined
Osemvaljnik je v modelu Turbo S postregel s 521 konjskimi močmi.

Tako je Cayenne Turbo S v segmentu SUV postavil nova merila vozne dinamike. Kljub teži 2355 kilogramov je avtomobil hitrost sto kilometrov na uro dosegel v 5,2 sekunde, kar je skoraj pol sekunde hitreje od modela Turbo, merilnik hitrosti pa se je ustavil šele pri 270 kilometrih na uro.

K znatnemu povečanju moči sta pripomogla predvsem spremenjena hladilnika polnilnega zraka. Stisnjen zrak sta hladila še učinkoviteje, saj sta bila v celoti izdelana iz aluminija in za 13 milimetrov večja. To je omogočilo, da se je polnilni tlak povečal za 0,2 bara in je tako ob največji obremenitvi motorja dosegel 1,9 bara.

undefined
Vrh ponudbe: Cayenne Turbo S prve generacije in aktualni Cayenne Turbo GT.

O inženirski daljnovidnosti priča dejstvo, da so bili tudi zavore in podvozje zasnovani za ogromen potencial Cayenna Turbo S. Celoten avtomobil je bil razvit za maksimalno športnost. Vodja proizvodne linije Wolpert je k projektu prispeval svoje bogate izkušnje z nadzornimi sistemi. Močno si je prizadeval za njihovo uporabo pri vzmetenju in štirikolesnem pogonu. Tako je na novo razvit sistem Porsche Traction Management (PTM) izboljšal oprijem vseh modelov Cayenne. V običajnih okoliščinah je moč med prednjo in zadnjo os porazdeljeval v razmerju 38 : 62, po potrebi pa je lahko s pomočjo večploščne sklopke zagotavljal vsa razmerja med 100 : 0 in 0 : 100. Daleč od asfaltiranih cest so se lahko vozniki Cayenna zanesli na menjalnik z reduktorjem, popolna zapora sredinskega diferenciala pa je preprečevala vrtenje koles v prazno, tudi če so ta za kratek čas izgubila stik s podlago.

Odlična športnost – na cesti in zunaj nje

Ob PTM je tudi sistem za uravnavanje blaženja PASM pripomogel k izvrstni zmogljivosti na cesti in terenu. Porsche Active Suspension Management je bil prvič uporabljen tudi v Cayennu, v modelu Cayenne Turbo S pa je bil skupaj z zračnim vzmetenjem na voljo serijsko. Sistem nenehno uravnava moč blaženja in pri svojih izračunih upošteva tako stanje cestišča kot način voznikove vožnje. Zračno vzmetenje je izboljšalo tudi terensko vožnjo. Že z običajnim vzmetenjem je bila oddaljenost od tal impresivna, to je 21,7 centimetra, z zračnim vzmetenjem pa se je lahko Cayenne dvignil na višino 27,3 centimetra.

undefined
Izvrstna vozna dinamika na vseh podlagah.

V Cayenna Turbo S smo vgradili največji serijski zavorni sistem doslej. Premer sprednjih kolutov je bil 380 milimetrov, zadnjih pa 358 milimetrov. Za primerjavo, Cayenne Turbo je imel na sprednji osi nameščene 350-, zadaj pa 330-milimetrske kolute. Tudi zavorne čeljusti so bile večje, kar je zahtevalo uporabo najmanj 19-palčnih platišč. Cayenne Turbo S je bil serijsko opremljen z 20-palčnimi platišči, nanje pa so bile nameščene pnevmatike velikosti 275/40. Te so bile izdelane posebej za model Cayenne, homologirane pa so bile za največjo hitrost 300 kilometrov na uro.

undefined
Cayenne Turbo S je razvajal tudi s prvovrstnim udobjem.

Vstopni model, dizel in pogled v prihodnost

Med letoma 2002 in 2007 smo predstavili štiri različice prve generacije Cayenna. Poleg modelov Cayenne S, Cayenne Turbo in Cayenne Turbo S je bil na voljo tudi osnovni Cayenne, ki ni nosil dodatne oznake. Ta osnovni model je imel motor V6, razvit v partnerskem sodelovanju z Volkswagnom. 3,2-litrski atmosferski agregat je dosegel moč 184 kilovatov (250 konjskih moči) in največji navor 310 njutonmetrov. Po posodobitvi modela leta 2007 smo moči uveljavljenih motorjev povečali. Najmočnejši model je bil Cayenne Turbo S s 404 kilovati (550 konjskimi močmi), pridružila pa sta se mu Cayenne GTS z 298 kilovati (405 konjskimi močmi) in Cayenne Diesel s 176 kilovati (240 konjskimi močmi). S popolnoma funkcionalno študijo Cayenne Hybrid pa smo si že takrat dovolili vpogled v delno elektrificirano prihodnost.

undefined
Leta 2007 je bila prva generacija modela Cayenne vizualno in tehnično prenovljena.

Med letoma 2002 in 2010 je bila prva generacija Cayenna na voljo s šestimi različicami motorjev in osmimi linijami opreme. Skupno je iz tovarne zapeljalo 276.652 vozil, pri čemer je bil Cayenne S z 38,9-odstotnim deležem najbolj prodajan. Turbo S je z le 5455 prodanimi primerki ostal ekskluziven športnik. Tudi danes izbran član Cayennove družine postavlja zmogljivostna merila v SUV-segmentu. Porsche Cayenne Turbo GT s 471 kilovati (640 konjskimi močmi) je legitimni naslednik prvega modela Cayenne Turbo S. Je superšportnik v pravem pomenu besede, ki ga odlikujeta maksimalna zmogljivost in vodljivost.

Newsletter image